Veröffentlichte Dissertationen

  Veröffentlichte Promotionen RWTH Aachen  

2017

Datum Name Promovend Titel der Promotion
28.11.2017 Fischer, Denise Triple-Bottom-Line-Based Motivation in Entrepreneurship
13.11.2017 Rosenbach, David Johannes A financial perspective on the causes and consequences of corporate social responsibility initiatives
10.11.2017 Pollok, Patrick Three Essays on Crowdsourcing for Technical Problem Solving
27.10.2017 Kollath, Jana Anette Die finanzielle Risikobereitschaft von Anlegern: Empirische Untersuchung anwendertypspezifischer Erhebungsmethoden unter besonderer Berücksichtigung von simulierter Erfahrung
16.10.2017 von Thunen, Claus Philipp Die Wirkung von Handlungen der Europäischen Zentralbank auf den Aktienmarkt im Euroraum und der Einfluss der Stimmung
22.09.2017 von den Driesch, Till Toward a Better Understanding of Dynamic Capabilities: Exploring and Validating Dynamic Bundles
05.09.2017 Schiffer, Maximilian Logistics networks with intermediate stops - Designing innovative and green solutions
25.08.2017 Reiss, Juliet Samantha Die Beurteilung von Energieinformationen durch Konsumenten: Kontexteffekte und ihre Moderatoren
18.08.2017 Bußwolder, Peter The Importance of Learning and Knowledge in Ramp-Up Management - Lessons from a Multi-Level and Multi-Methodical Examination
11.08.2017 Hombach, Laura Elisabeth Robust and sustainable supply chains: A case study of the German biofuel sector
10.08.2017 Krings, geb. Goffart, Hanna Essays on Environmental Aspects in North-South Economic Relations
27.07.2017 Cichy, Patrick Dennis Essays on Privacy in the Digital Age
25.07.2017 Schade, Johann Philipp Expectations, Preferences, and Social Risk Taking
11.07.2017 Grüschow, Robert, Maximilian Understanding Retailer Payment Transaction Costs in B2C E-Commerce
21.06.2017 Hellemann, Niklas Jan Managing expectations - Explaining and influencing post-purchase evaluations and return intentions in online retailing
13.06.2017 Wilhelm, Jan Essays on Framing Effects in Experimental Economics
06.06.2017 Wulf, Johann-Peter Business Model Development - Exploring the Fundamentals, Implications and Capabilities Required for Changes in Business Model Design
04.05.2017 Garbuzova-Schlifter, geb. Garbuzova, Maria Igorevna The Growing ESCO Market for Energy Efficiency in Russia: A Business and Risk Analysis
20.04.2017 Degel, Eva Johanna Strategische Netzwerkplanung unter Berücksichtrigung von Rohstoffpreis-Unsicherheiten am Beispiel der Sammlung und Verwertung von Photovoltaik-Modulen
05.04.2017 Buschmeyer, Achim Verhaltenstransformation vom Investitionsgüterhersteller zum Lösungsanbieter
27.03.2017 Willmann, Daniel Myopic Marketing and R&D Management in the Context of Corporate Financing: An Empirical Investigation of Manifestations and Consequences
21.03.2017 Bilgram, Volker Understanding the Crowd - How to Construct the Crowd and Manage Participants in Customer Co-Creation
21.03.2017 El-Bassiouny, Dina M.H.H.M. Perceptions and Drivers of CSR in Developing Countries: The Role of Institutional and Organizational Factors - A Focus on Egypt
13.03.2017 Scheuffelen, Stefan Claudio Evaluating Different Types of Segmentation Bases Towards their Link to Consumer Behavior in E-Commerce
13.02.2017 Koch, Daniel Corporate Effectuation: How to Foster Effectual Behavior in a Corporate Setting
30.01.2017 Jaeger, Florian Siegward Joseph Dimensions, determinants, and consequences of corporate sustainable development: An empirical investigation
17.01.2017 Matthies, Henrik Bernd Karl Determinants of Product Return Behavior in Fashon E-commerce
17.01.2017 Wenzelmann, Felix Rekrutierung, Ausbildungsmotive und Lohneffekte - Essays zur dualen Berufsausbildung