2016 Digi Fellows at RWTH

  Copyright: © Michael Heuters  

From left to right:

Name Project / Function
Prof. Simone Paganini Die Löwen von Juda – Leben und Denken in hellenistischer und römischer Zeit
The Lions of Judah – Life and Thought in Hellenistic and Roman Times
Prof. Aloys Krieg Vice-Rector for Teaching
Dr. Sebastian Staacks

Smartphone-gestützte Flipped Classroom Module in der Experimentalphysik
Smartphone-based Flipped Classroom Modules in Experimental Physics

Dr. med. Stefan Hegemann

Implementierung einer Video-basierten e-learning Plattform als Innovation in der studentischen Lehre – Bereich Schmerztherapie
Implementation of a Video-Based E-Learning Platform as an Innovation in Universtiy Teaching – Field: Pain Therapy

Hannah Groninger, Dipl.-Szenografin

Sign Creative – E-Learning-Plattform für entwerfende und technische Disziplinen
Sign Creative – E-Learning Platform for Design and Technical Disciplines

Bastian Küppers, M.Sc.

E-Assessment und Bring Your Own Device im Informatik-Studium
E-Assessment and “Bring Your Own Device” in Computer Science Teaching & Learning

Prof. Martin Baumann

Blended Assessments: Praktische und theoretische Fähigkeiten kombiniert prüfen
Blended Assessments: Assessing Practical and Theoretical Skills in Combination

Prof. Heribert Nacken Rector’s Delegate for Blended-Learning and ETS
Dr.-Ing. Okyay Altay

Modellbildung im Ingenieurbau – Vom Bauwerk ins statische Modell und zurück
Modelling in Civil Engineering - From the Building to the Structural Model and Back Again

Dr. rer. Nat. Tim Clarner

Blended-Learning-Konzept für den Kurs „Propädeutik der Organsysteme“
Blended Learning Concept for the “Propedeutics of Organ Systems” course

Prof. Bernd Markert

e-Prüfung On-Demand
On-Demand E-Assessments

Prof. Anja Richert

Augmented Reality in der exzellenten Lehre (ARieL)
Augmented Reality in Excellent Teaching

Anne Lausberg

Quiz-Doc – Soziales Serious Game als Pilotprojekt in der Zahnmedizin
Quiz-Doc – A Social Serious Game as a Pilot Project in Dentistry

Prof. Karen Veroy-Grepl

Open Education Resources zur Reduzierung mathematikbedingter hoher Durchfallquoten in den Ingenieurwissenschaften
Open Education Resources to Reduce High Failure Rates in the Engineering Sciences Due to Math Requirements

Dr. rer. nat. Stefan Lankes

FlippedOS – Individualisierung des Unterrichts mit Hilfe von virtuellen Arbeitsplätzen
FlippedOS – Individualization of Teaching and Learning with the Help of Virtual Workplaces

Markus Dammers, M.Sc.

VR-21 – Virtual-Reality-Lehre im 21. Jahrhundert
VR-21 - Virtual Reality Teaching in the 21st Century