2017 Digi Fellows at RWTH

  Copyright: © Michael Heuters  

From left to right:

Name Project
Prof. Florian Wellmann

Fit für “Big Data” – stufenweise interaktives wissenschaftliches Programmieren mit Jupyter Notebooks für Geowissenschaftler
Ready for "Big Data" - Step-by-step Interactive Scientific Programming with Jupyter Notebooks for Geoscientists

Dr.-Ing Wilko Rohlfs

heatApp - Mobile Applikation zum spielerischen Erlernen von Temperaturverläufen
heatApp – Mobile App for Playfully Getting to Know Temperature Curves

Prof. Heidrun Heinke

VidAMeda – Kompendium mit Lehr-Videos zur Auswertung von Messdaten
VidAMeda – Compendium Including Educational Videos on How to Analyze Measurement Data

Dr. rer. nat. Cord Spreckelsen

Zahlenblindheit heilen – Longitudinales Blended Learning zur Wissenschafts- und Risikokompetenz im Medizinstudium
Curing Number Blindness – Longitudinal Blended Learning in Science and Risk Literacy in Medical Studies

Annalena Wernz

Lernen und Lehren mit dem Inverted Classroom –
Eine Modellveranstaltung in der Lehramts- und Bachelorausbildung

Teaching and Learning in the Inverted Classroom – A Model Class Session for Teacher Training and Bachelor's Students

Prof. Gabriele Gramelsberger

Lehrlabor für Computational Science Studies (CSS)
Aufbau eines Lehrlabors für Computational Science Studies
für Studierende der Wissenschafts- und Technikforschung sowie der Philosophie

Computational Science Studies (CSS) Lab: Developing a CSS Teaching Lab for Students in Technology & Science Studies and in Philosophy

Dr. Jöris Steffen

Ein Micro-Bachelor: Zulassungsvoraussetzungen für das Masterprogramm “Theologie und globale Entwicklung“ im E-Learning erwerben
Micro-Bachelor: Gaining Admission to the "Theology and Global Development" Master's Program Via Online Learning

Prof. Aaron Praktiknjo

Spielend zum Energieexperten – Virtuelle Energiesytemlabore
Playfully Becoming Acquainted with Energy Questions – Virtual Energy Systems Labs